Organitzada per l’Ajuntament del Pinós, a través de la Regidoria d’Igualtat i LGTBIQ+, en col·laboració amb l’associació Amunt, torna a mostrar el seu compromís amb la igualtat a través d’una nova edició de la Festa de la VI Diversitat.
La regidora de l’àrea, María José Moya, ha posat en valor en Radio Pinós el treball realitzat durant els últims mesos per a preparar una programació que ha sigut dissenyada de manera coordinada amb l’associació Amunt. Moya ha expressat també el seu agraïment al president de l’entitat, Alfred Escolano, per la seua implicació i col·laboració, que han contribuït a ampliar el ventall d’activitats previstes i a enriquir el conjunt de la programació.

Les activitats començaran demà divendres amb una taula redona sobre salut sexual que se celebrarà al Centre Cultural i que comptarà amb la participació de professionals especialitzats. L’objectiu és oferir informació, resoldre dubtes i abordar qüestions relacionades amb la prevenció, l’educació sexual i la salut des d’una perspectiva inclusiva.
En este sentit, Alfred Escolano ha destacat la importància d’acostar este tipus d’informació a la ciutadania i contribuir a eliminar estigmes que encara persisteixen al voltant de determinades realitats, especialment en qüestions relacionades amb el VIH i les infeccions de transmissió sexual.

La programació continuarà el dissabte amb una jornada de convivència que inclourà visites culturals, activitats esportives a les piscines municipals, una sessió d’aquagym i una degustació de productes locals i vins de la comarca. Segons ha explicat María José Moya, la proposta busca combinar la promoció de la diversitat amb la posada en valor dels recursos turístics, gastronòmics i esportius del municipi.
Un dels actes més esperats serà el Bingo, que tindrà lloc al pàrquing de l’Ajuntament i estarà animat per la Drag Cristal Lozano. L’activitat comptarà amb nombrosos premis aportats per empreses col·laboradores i s’ha consolidat com un dels esdeveniments més populars de la Festa de la Diversitat.
Paral·lelament, els més menuts podran gaudir d’una representació teatral infantil a la Casa de Don Pedro. Des d’Amunt s’insisteix en la importància d’oferir referents diversos des d’edats primerenques per a fomentar valors de respecte, convivència i inclusió.

La jornada conclourà amb la lectura del manifest de l’Orgull, actuacions musicals i una gran festa oberta a tota la població. Enguany, l’encarregat de llegir el manifest serà l’exalcalde del Pinós, Lázaro Azorín, en reconeixement a la seua trajectòria de suport a les polítiques d’igualtat i diversitat, tal com ha explicat María José Moya.
Durant la presentació de la programació, tant la regidora com el president d’Amunt han destacat el caràcter obert i integrador de totes les activitats organitzades. A més, també s’ha posat en valor el creixement experimentat per Amunt des de la seua creació, convertint-se en una associació de referència que reuneix persones de diferents localitats i que desenvolupa iniciatives culturals, esportives i de suport social durant tot l’any.
La Festa de la Diversitat torna així a consolidar-se com una de les cites més importants del calendari social del Pinós, promovent la visibilitat, i el respecte en un ambient festiu i participatiu obert a veïns, veïnes i visitants de totes les edats.
